Była wiosna 2022 roku, konkretnie kwiecień. Targi Budownictwa NMBS trwały w najlepsze. Przedstawiciele naszej firmy, St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd., oczywiście byli na miejscu. Targi NMBS to znakomita okazja do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z podobnie myślącymi reprezentantami branży, jak również idealne forum dla przedsiębiorstw do prezentowania siebie i swoich produktów – zarówno fizycznie, jak i interaktywnie – a także swoich inicjatyw społecznych lub na rzecz ochrony środowiska oraz wszelkich innych nowości. Jest to też unikalna szansa dla kupujących, bo zamówienia złożone bezpośrednio na stoiskach wystawców, którymi są firmy dostarczające wielu różnych produktów i usług dla sektora budowlanego, zawsze wiążą się z wyjątkowo korzystnymi rabatami.
Zmierzając do meritum – tak się złożyło, że na targach NMBS obecna była również firma MASCOT.
Od dawna rozglądaliśmy się za dostawcą niezawodnej odzieży roboczej o wysokiej jakości.
MASCOT celuje w rynek, który naszym zdaniem szybko się rozwija. Uważamy, że zawsze będzie zbyt na przyzwoitą odzież roboczą w przyzwoitej cenie. MASCOT oferuje produkty po cenach trochę wyższych od przeciętnych, ale różnica jakości w porównaniu do konkurentów firmy jest kolosalna. Byliśmy zachwyceni poziomem ich wykonania, a rozmowy z naszymi klientami i kolegami z sektora budowlanego utwierdziły nas w słuszności myślenia, że istnieje rynek dla wysokojakościowych ubiorów roboczych.
Do wszystkich naszych sklepów wstawiliśmy nowiutkie stojaki MASCOT pozwalające na ekspozycję wybranych produktów z poszczególnych kolekcji firmy. Przy każdym ze stojaków umieściliśmy zwięzłe i przejrzyste broszury z kodem QR, który po zeskanowaniu pozwala zapoznać się z pełnym asortymentem kolekcji przeznaczonych dla różnych grup zawodowych, od malarzy przez ogrodników do pracowników budowlanych, i spełniających różne potrzeby, np. w zakresie intensywnej widzialności. Okazało się, że to świetny sposób na zapewnienie naszym klientom łatwego dostępu do informacji o wszystkich produktach, bez zarzucania ich obszernymi, wielostronicowymi materiałami.
Następnie wprowadziliśmy coś, co było dla nas kompletną nowością, a mianowicie prezentację odzieży na manekinie. To był znakomity pomysł na zwrócenie uwagi osób wchodzących do sklepu. Manekiny specjalnie ubraliśmy w odzież o najbardziej jaskrawych i przyciągających wzrok kolorach, by każdy od razu je zauważył. Wielu ludzi o nie pytało, jak i o to, o co z tym wszystkim chodzi. A celem było właśnie stworzenie pretekstu do rozmowy. Po wzbudzeniu zainteresowania potencjalnych klientów, naturalny ciąg dalszy obejmował przedstawienie im informacji o kodzie QR i zachęcenie do bliższego zapoznania się z całością oferty MASCOT.
Założyliśmy również MASCOT® WebShop z dostępem za pośrednictwem naszej własnej strony internetowej. Jak dotąd, sprzedaż online stanowi 55% naszej łącznej sprzedaży produktów MASCOT, a więc sklep internetowy okazał się być znakomitym narzędziem marketingowym. Za pozostałe 45% odpowiada sprzedaż w placówkach stacjonarnych. Także intensywna aktywność w mediach społecznościowych pomogła nam w wyrobieniu sobie pozycji wśród renomowanych dostawców odzieży roboczej.
Naszą największą obawą, gdy decydowaliśmy się na MASCOT jako nowego dostawcę odzieży roboczej, było to, czy nasi klienci zaakceptują jej, wyższe od przeciętnego poziomu, ceny. Szybko okazało się, że niepokój ten był całkowicie nieuzasadniony! Ogromny sukces sprzedaży produktów MASCOT Workwear dowiódł, że dla trwałej, niezawodnej odzieży o wysokiej jakości zawsze znajdzie się miejsce na rynku. Warto zauważyć, że jedną z mocnych stron MASCOT jest sama wielkość i różnorodność proponowanego asortymentu. Firma oferuje ponad 30 kolekcji odzieży i obuwia, od białych uniformów malarskich przez ubiory dla ogrodników i pracowników budowlanych, aż po produkty wodoszczelne. Przypuszczamy, że to właśnie kryje się wśród przyczyn popularności MASCOT. Tak duża liczba różnych produktów w różnych cenach sprawia, że każdy znajduje wśród nich coś odpowiedniego dla siebie. To lekcja, z której możemy skorzystać, kształtując nasz własny asortyment.